GEZOCHT: voormalig bankmedewerkers afdeling bijzonder beheer en/of zakelijke financieringen die (indien gewenst anoniem) hun ervaringen en visie met de stichting willen delen. U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of info@bankenboeven.nl

EenVandaag: Bankenboeven.nl

Foto EenVandaag: Bankenboeven.nl
De Stichting Kredietverdriet lanceert vandaag een digitale schandpaal voor bankiers. Op de website www.bankenboeven.nl kunnen bezoekers hun ervaringen met bankiers kwijt, voorzien van naam en foto. De Stichting Kredietverdriet wordt gerund door financieel adviseur Jelle Hendrickx, die bekendheid verwierf als belangenbehartiger van gedupeerden van de DSB-bank. Hendrickx doet zijn plannen vanavond uit de doeken in EenVandaag.

Met de website wil Kredietverdriet de ‘slachtpartij die zich MKB’ ers en andere  kredietnemers voltrekt blootleggen’. De stichting denkt dat door het transparant maken van de handelwijze van banken kredietnemers betere resultaten gaan halen in onderhandelingen met de bank.

"Het uitwisselen van informatie en het delen van ervaringen maakt dat de kredietnemer veel beter beslagen ten ijs treedt in het gesprek met de bank"

aldus Hendrickx in een verklaring. 

Fruithandelaar
Een dossier dat volgens Hendrickx typerend is voor de handelwijze van banken is dat van fruithandelaar Wim Hendriks uit Arnhem. Hij doet in EenVandaag zijn verhaal. Hendriks raakte in 2007 in financiele problemen nadat twee grote klanten failliet gingen. Vervolgens belandde hij in een hoogoplopend conflict met de SNS bank over de opbrengst van een bedrijfspand. SNS hield, tegen de afspraak in, het totale bedrag zelf waardoor Hendriks andere schulden niet kon aflossen en hij zijn onderneming en woning kwijt raakte. Volgens Hendrickx is het dossier een toonbeeld van een bank die niet in het belang van de klant denkt. 

De website www.bankenboeven.nl is vanaf vandaag in de lucht. Vanaf maandag kunnen gebruikers bankmedewerkers op de site aanmelden. 

De Nederlandse Vereniging van Banken verwerpt het initiatief: "Ik juich het niet toe, want dit gebeurt op basis van een kant van het verhaal. Elk verhaal heeft twee kanten en de kant van de medewerker van de bank komt niet op de site te staan."

Bekijk de link van het originele artikel hier.